Min tur och min tur!

Hej bloggen!

Var ett tag sen sedan, på något sätt tycker jag om att blogga. Nästan så att jag behöver det, att få skriva av sig när man är arg, ledsen, glad är bara är. Jag skriver inte här för att det är någonting som kanske intresserar er eller för att det finns saker jag skriver som är nödvändigt för er att läsa. Jag skriver för mig själv, finner någon det intressant så är väl det bra, antar jag!

Så vad har hänt sen senast? Har väl kanske inte hänt sådär jätte mycket, men senast jag skrev så skulle vi precis flytta in i lägenheten och nu när jag skriver så ska vi snart flytta ut hehe, så allting kan vända på bara någon sekund. Jag gillar mitt boende, har fått det mysigt och jag trivs, det är stort och nära till allting. Men vi hyr detta så jag ser det inte som vårat, området är inte vad jag tänkt mig heller. Jag vill ha ett boende som jag känner att detta är mitt, här jag kan bo i flera år och trivas. Så vi sa upp den här för 1 vecka sen idag och vi letar efter lägenhet/hus, men vi har nu kommit fram till att flytta hem några månader för att sprara ihop pengar, så vi slipper låna en massa pengar från banken. Det känns självklart inte kul någonstans, från att ha bott ensam nu och fixat och donat till att flytta hem och dela det med andra, nej fy. Men jag känner att vill jag nu ha mitt hus som jag går runt och längtar efter måste jag kunna offra en del för det också. Så såhär får det bli, hur sorgligt det än är. Utflytt är 1 feb och inom 1 år borde jag ha mitt nya iallafall!

Men nog om mitt bostadsproblem haha, jag har även hunnit byta jobb och jag älskart! Jag jobbar numera på hemtex i barkarby och även ibland i bålsta. Trivs som fisken i vattnet, jag vet vilken otrolig tur jag har som fick detta och jag är verkligen tacksam för det. Tycker så mycket om själva arbetet det är mycket att lära sig och ta in, men med tiden så går det bättre och bättre. Alla mina arbetskamrater är verkligen toppen, det är bland det viktigaste för mig. För det är trotsallt dom man ska stå ut med varje dag hehe. Så det är inga problem, tycker bara det känns kul att få åka dit! Jag har länge känt att jag velat jobba i butik och faktiskt just hemtex. Så tack!


På tal om ingenting kan man förstå att det snart är jul? helt otroligt vad tiden går fort jag hänger inte med alls. Gissar på att snön kommer inom 10 dagar. Blää för snö och kallt! Det är nog med problem med sl idag, ska bli väldigt spännande att se hur det kommer att gå när snön kommer.




Mer än så har det väl faktiskt inte hänt, eller jooooo! En av min närmaste och äldsta tjejkompis fick faktiskt den vackraste lilla flicka den 11 Juli och hon är så fin, är så himla glad för sanna och marcus skull!

Förresten Nisse, självklart har du stöd från oss vad gäller din trip till USA, du har ju pratat om detta i flera och vi alla vet vad det betyder för dig. Vi visar inte det för att vi är ena egoistiska människor som inte vill att du åker för att vi kommer att sakna dig förstår du väl!! Jag har inte ens frågat dig hur det går, ledsen för det. Vill gärna höra allting om det när vi ses:)



Nu får ni en bildbom, laddade precis in alla bilder från mobilen. Bilder för allt ni missat!

Lite bilder på läggan som fanns i mobben, dock är det omgjort i alla rum sen dessa togs.
Men på ett ungefär sådär;) köket då.


Vardagsrummet men har skett en del förändringar här också. Denna bild tagen i mars.


Andréa tog en liten bildis på balkongen.


mina fina blommer som är stendöda nu :D





nej nog om lägenheten.
Olika tidpunkter på året!










 






















Har nu hållit på med detta inlägg i 2h, jag stoppar här!

Kanske hörs vi igen, kanske gör vi det inte!

Nu fika med Nisse om 1h

PUSS EMMELIE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0