tar en liten paus!

Hej bloggen!

Nu kommer denna blogg bli precis som innan thailand, allt kommer handla om flytten haha. Nej men jag har verkligen längtat efter detta, så nu är jag super glad hela tiden och helt inne i detta. Men jag får panik, alltså för det första fan så dyrt det är att flytta. Jag har ju otroligt mycket grejer sen innan, men det är så mycket smått som ska köpas. Sen anslutningsavgift på el och tv, sådana kostnader man absolut inte räknat med.

Jag vägrar att ha en stor ful dator i mitt hem med en massa sladdar och en stort fult bord. I mitt hem får det bli en laptop. Jag har en laptop som det är någonting fel på så att det skulle aldrig duga och min mini pc skulle vi knappast klara oss på. Så vi måste köpa en ny laptop, ny soffa och hur jäkla svårt kan det vara att hitta en soffa man verkligen tycker om? Alltså det är så otroligt svårt, det är ändå så pass mycket pengar så man vill gärna känna sig nöjd.. Vill egentligen köpa ny matgrupp men vi har en och den får faktiskt duga sålänge. Vi var ju inte direkt beredda på att börja renovera lägenheten det första vi gör. Så vi får prioritera tapeter istället. Vi ska göra om i sovrummet och vardagsrummet och även det som ska bli vårat gästrum. Hallen kommer att få vara ful ett tag och även köket.

Sen behöver vi soffbord, och möjligtvis någon förvaring i hallen. Sen för det andra så är inflyttningsdatumet ändrat, vi flyttar den 1 april. Alltså om 3 veckor, så det är ju bara att börja packa lite smått redan nu. Men vart tusan ska man börja? Haha alltså jag får verkligen panik. Pappas lägenhet är FULL av grejer. Jag har ju varit till ikea 2 vändor denna vecka så jag har en hel del grejer som bara står här.

Men jag tänkte i alla fall visa er vad jag beställt, eftersom vårat kök inte är allt för roligt och vi inte kommer att göra någonting åt färgerna. Idag är det bara helt vitt där. Så köpte jag denna väggtext för att piffa upp lite. Alltså jag älskar denna idé, seriöst hur fint är inte detta?



Jag kommer har min fast med pannkaksrecept på en vit vägg med svart text. Ville beställa hur många som helst, men jag hejdade mig. Ska ha någon text ovanför våran säng sen också. Men vet inte riktigt hur vi ska göra i sovrummet så jag måste vänta med det, men visst är det hur gossigt som helst?

Nu ska jag nog packa ner alla skor och kläder som jag ej använder.. Har ni tips på någon snygg soffa, så säg till!!!!!




PUSS EMMELIE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0