Våran underbara resa!

Hej bloggen!

Jag har verkligen inte haft varken tid eller lust att blogga. Men jag tänkte att jag skulle berätta lite om våran resa! Det var så otroligt underbart att åka till Thailand, det gör nästan ont i hjärtat att se bilder därifrån nu. Jag längtar så himla mycket tillbaka!!

På planet hamna jag bredvid en hemsk människa, han hade sin arm på mitt armstöd i 11 timmar, vilket bidrog till att han bytte kanal på min tv och höjde och sänkte volymen hela tiden. Jag sa åt honom 2 gånger och kände väl då att han borde fattat då men icke. På planet fick man inte heller sälja nötter, pga allergi just denna resa. Denna hemska man sitter då och säger "så bara för att en person är allergisk ska alla andra få lida" nu ville jag börja strypa honom. Andra kommentaren "barnskrik, dom borde kanske proppa in någonting i munnen på dom så man slipper höra det här hemska ljudet" sen även att alla som applåderar när man landar är oerfarna turister som aldrig rest förut. Han ansåg sig alltså vara så mycket bättre än alla andra på jorden! Ångrar att jag inte skällde ut honom.

Men men när vi väl går av planet och ska åka buss i ca 1½ timme till khao lak så kände jag mig ganska negativ, jag anser inte att thailand är ett vackert landskap, då tycker jag tex att gran canaria är finare. Thailand har ju mest djungel, knappt några blommor utan det är mest grönt överallt. Men när man kommer till khao lak och till alla stränder så kommer man ju in i en helt annan värd och när jag fått vänja mig 1 dag vid att vara där, så tycker jag att Thailand är det vackraste jag någonsin sett. Allting är så bra, människorna som är så gästvänliga, maten, stränderna, ja listan kan göras lång!

Vi hade det i alla fall grymt i khao lak, vi var nästan hela tiden tillsammans med Julias familj som bodde på samma hotell och allt. Hotellet var super fint med super service. Vi hade inte speciellt bra väder under våra 15 dagar i thailand men det var varmt och skönt ändå.

Efter 7 dagar var det dags att lämna jullan och hennes familj för att bege oss till Kata beach, även där hade vi ett super hotell och jag gillade kata, men det var inte alls som khao lak. Mycket mycket mycket mer turister, många kunde svenska och man kunde shoppa mer. Men jag tror faktiskt att khao lak passade oss bättre, kata får man åka med tillsammans med en massa vänner och festa. Då kan det bli riktigt bra!

Jag var inte sugen på att skriva någonting och nu har jag kramp i fingrarna. Det var en underbar resa som jag och min älskling gjorde, jag älskar att resa det är bland det bästa som finns och jag är så glad att även firat tycker så. Förhoppningsvis åker vi någonstans mot sommaren igen :)

På denna dator har vi inte alla bilder, men ni får några att titta på : ) Lägger även upp några från jul och nyår!










Älskar dig!


Jul blev det först hos farmor och farfar och sedan med firats familj!



Nyår hos nisse







PUSS EMMELIE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0