blandade känslor!

Hej bloggen!

Det är så tråkigt att vi nästan aldrig skriver här längre. Det är så otroligt roligt att gå tillbaka till när vi startade denna blogg och läsa. Herregud det var som om någon satt fast mig och denice i varsin hand, vi satt helt enkelt ihop! Någonting har ju uppenbart hänt mellan oss och frågan är går vår vännskap att reparera? Eller har vi helt enkelt så fint som det heter vuxit ifrån varandra? Jag finner inga svar, men jag saknar dig. Våra tokiga samtal och alla våra sleepovers, att hela tiden ta förgivet att den andra ska med på det man själv planerar. Vi kan hitta tillbaka till detta även fast det finns en i mitt liv som blokerar våra sleepovers! Det skulle vara så kul att ta en utomlandsresa tillsammans med nisse bara du och jag! Hade det inte varit som pricket över i:et? Tror det skulle vara bra för oss att få göra någonting speciellt tillsammans bara du och jag i en vecka! Tror att du innan vi skulle sova, skulle stå på huvudet i sängen och ändra på din kudde 540 gånger innan du bestämmer dig för hur den ska ligga innan du somnar. Tror att vi skulle vara lite busiga och omogna och även driva med servitörerna på alla restauranger. Ragga på killar för att få gratis drinkar och aa you name it!

Nu kommer den mer besvikna och arga sidan av mig fram. För ca 4-5 år sen? Så var jag inte den jag är idag, jag gick igenom en hel del väldigt jobbiga år som nog många andra mår mer dåligt över än jag själv idag. Det var jobbigt men jag känner att jag lyckats bra och är stolt över vem jag är idag! Jag var hur som helst otroligt hemsk och hade inte någon som helst respekt för vuxna människor, kanske inte för någon. Jag hade en otroligt dålig attityd som jag skäms för väldigt mycket idag. Jag är fortfarande som jag var då, ärlig och jag står för vad jag tycker. Men jag kan hantera det idag, åtminstonde bättre än då, mycket bättre! Som denice mamma fy vi har haft våra bråk men hennes familj som är familj för mig och jag älskar dom hur mycket jag än kunde hata dom ibland.

Men det finns människor, bittra människor som tror sig veta och vara mycket bättre än andra människor. Sådana människor tål jag inte. Det finns något som jag avskyr mer än någonting annat och det är människor som talar bakom folks ryggar och inte klarar av att stå för vad man säger och tycker. Fega människor helt enkelt, som till och med när man träffar dom kramas och är övertrevliga! Falska människor, ni vet sådär falska så att man inte ens kunde ana att sådana människor faktiskt existera på riktigt! Döm inte mig för hur jag var som liten och säg inte saker om mig som du inte kan säga direkt till mig! Du är inte bättre än mig och jag är visst älsvärd, jag har bara valt att inte vara som du, nämligen falsk! Jag behandlar dig med respekt och det ska även du göra med människor runt och kring dig! Sluta trampa på folk som är svagare än dig, en dag kommer allting att komma tillbaka till en själv och det kommer du att förtjäna!  Jag är för starka för dig och det stör dig.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Emmelie, hur du var när du var barn var ju helt naturligt. Det ska du inte ångra eller skämmas över, det är vuxna människor i din omgivning som ska skämmas över att de inte satte rätt gränser och fanns där när du behövde dem. Du testade gränser och var ville gärna se om du kunde få bestämma själv. En del barn testar hårdare och mer intensivt än andra, du tillhör den skaran men det ska du inte be om ursäkt för. Eftersom vi (D o Jag var vuxna resurser nära dig satte vi gränserna och det var ju inte så populärt alla gånger ;) men det gick av bara farten eftersom du var mkt med tjejerna, vi gjorde det (som du vet idag) det för att vi älskar dej och bryr oss om dej. Kram kram

2011-02-01 @ 08:48:31
Postat av: Caroline

Emmelie, hur du var när du var barn var ju helt naturligt. Det ska du inte ångra eller skämmas över, det är vuxna människor i din omgivning som ska skämmas över att de inte satte rätt gränser och fanns där när du behövde dem. Du testade gränser och ville gärna se om du kunde få bestämma själv. En del barn testar hårdare och mer intensivt än andra, du tillhör den skaran men det ska du inte be om ursäkt för. Eftersom vi (D o Jag) var vuxna resurser nära dig satte vi gränserna och det var ju inte så populärt alla gånger ;) men det gick av bara farten eftersom du var mkt med tjejerna, vi gjorde det (som du vet idag) det för att vi älskar dej och bryr oss om dej. Kram kram

2011-02-01 @ 08:50:03
Postat av: Emmelie

Det vet jag! :)

2011-02-01 @ 11:03:40
Postat av: Emmelie

Det vet jag! :)

2011-02-01 @ 11:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0