Vad tusan gör du här?

- Har du allergiproblem?
- Nej.
- Har du problem med luftvägarna?
- Nej
- Dricker du mycket alkohol?
- Nej.
- Tar du någon medicin?
- Nej.
- Känner du dig stressad?
- Nej.
- Har du muskelverk?
- Nej.
- Sömnproblem då?
- Nej.
sorry for asking, but what the hell are you doing here?

Det var rätt komiskt när jag var nere på Håbo hälsan idag. Jag var frisk som en nötkärna, men kvinnan som kollade upp mina värden trodde att jag var sjuk- i huvudet.

- Ditt blodtyck är helt perfekt. Det är mer lågt än högt men det ser jätte bra ut!
- Varför har man för lågt blodtryck?
- Du har inte för lågt blodtryck..
- Okej.. men varför har man det?

Jaja, jag trodde inte att jag skulle vara sjuk eller dylikt för den delen heller men eftersom jag var där för att kolla upp så att allting stod rätt till borde jag väl ändå få veta allt som jag ville veta.
Det kostade ju trots allt 650 kronor att få min hälsa garanterad. Fast kvinnan som var där var faktiskt jätte trevlig!.

Hur som helst, efter håbohälsan åkte jag och syster in till stan, jag köpte en jacka på second hand, en kavaj och en shorta.
Det härliga med min syster är att jag älskar hennes humor, för den är precis som min egen.
Vi skrattade i en evighet åt att hon skulle ramla baklänges i rulltrappan och dö. Helt hemskt, men för stunden skrattade vi så tårarna rann.

Jaja. Dags att krypa i säng.!!
Puss och kram :)
Denice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0