Tyskland

Wiiee! Dator! How wonderful!

Så, ska jag berätta? Jag tog alltså flyget i söndags och det var faktiskt lite ledsamt. Jag satte mig på skitflyget med en stor klump i halsen. Det hela började med en stor luftgrop och jag brast ut i tårar. Haha! Det satt en trevlig svensk man i säter brevid mig och han gjorde desperata försök att få mig på andra tankar. När jag landade blev jag upphämtad av en Audischafför, han körde mig till ett lyxhotell som heter hyutt. Jag stannade där i två dagar och det fanns inget att klaga på där inte. Alla var helt sinnessjukt artiga, shoppinggalleria runt hörnet och fyrarättersmiddag på kvällen. 
På tisdagmorgon var det slut på det roliga, halv 8 fick jag skjutts till drivingeventet och klockan nio hade jobbet kommit igång. 
Det är verkligen svårt med språket. Svårare än vad jag trott. Eftersom engelska inte heller är deras hemspråk så hänger jag inte alls med i samtalsämnet, de pratar enbart engelska då de tilltalar mig och det gör att jag behöver fråga tusen frågor, vars svar jag vanligtvis redan hade fått reda på bara genom att lysna när andra pratar.
Jag är jätte förvirrad och har ingen koll alls. Trots det så är min enda uppgift att stå i ett rum, och vänta på att någonannan personal leder gästerna till mig, i rummet står ytterligare en kille som ger en kort föreläsning om bilen,. när föreläsningen är klar hämtar den första personalen upp gästerna igen. Alltså kom igen! Ibland vill de att jag ska leda gästerna vidare, men då måste jag i sista sekund fråga var de ska ( i min wokitoki) för de vill dem vanligtvis inte berätta i förväg. Är det inte konsigt?, och ännu mer underligt är att jag känner mig värdelös på det lilla jag gör. Det gör mig så jävla arg. Jag har ingen koll och ingen berättar någonting.
Det roliga är att sjävla jobbet går ut på att flytta olika grupper till fyra olika ställen. Thats it liksom. För all personal. Bortsett från instruktörenrna och mekanikerna vill säga.
Säg att jag inte åkte till Tyskland för det här.
Förövrigt så fick jag och en annan tjej typ körundervisning idag. Haha! Vi körde A8n och typ stannade, svängde och massa annat skit. Ni kan tro att jag välte konar!! Killen sa förövrigt att jag inte svänger på ratten rätt. Det var så himla roligt för han kollade verkligen på mig som att jag var ett hopplöst fall. När vi slutade idag backade jag ut bilen och då stod han bakom och kollade på mig, jag såg inte honom förens jag vände på mig. Han skrattade och skakade på huvudet. Fel igen antar jag.

Jaja, det här eventet slutar tydligen om imorgon sü jag har ingen aning om vad som sker dü.
Vi hörs!!
Lovar.

Puss
Denice

Kommentarer
Postat av: mammsi

Puss mitt lilla söta hjärta, du har inte åkt till tyskland för det där..det finns nog en dold agenda. Jag tror du kommer att skratta åt den här lilla episoden om en månad eller 2..kanske redan om någon vecka faktiskt. Puss vi älskar dej

2010-05-19 @ 19:21:13
Postat av: shannon

Du bist zu süss! Ich liebe dich!

2010-05-19 @ 20:49:52
URL: http://annashan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0