Ge mig en anledning

 

''Men du ger ju upp. Du förlorar. Avslutar inte det du påbörjade. Ger upp, Denice. Det är den hårda sanningen. Du ger upp. Förlorar.
Ge järnet istället. Visa att du är så grym som du säger att du är. Visa oss. Visa dig själv. Vad gör det om du är här fyra veckor till? Det dör du inte av. Jag menar, du förlorar ju.''

Det var i princip Dennis ord till mig här om dagen.
Det driver mig till vansinne. Jag vill inte förlora. Eller vara en som ger upp. Och jag skulle inte dö av att stanna. Det skulle jag inte. Men varför? Jag vill bara veta varför? Det finns väl ingen anledning? Inget bra som kan komma ur det? Fyra veckor till. Fyra veckor till att känna sig värdelös. Och tom. Livlös. Fyra veckor att må dåligt över. Ja, jag kan kämpa och slå tillbaka, jag kan stå ut. Jag lovar. Men ge mig en anledning då. En simpel liten anledning till att stanna. Så svårt kan det inte vara. Jag kan komma på ett tiotal på bara någon sekund, men dock lika snabbt komma på ett motargument. Något som lutar för en hemresa. Något som talar mot de fyra totalt livlösa veckorna här i Tyskland.
Men en anledning, de är allt jag kräver. Då ska jag överväga det, överväga det på riktigt.
Fast det är ju en bra möjlighet. En chans.

En gäst frågade mig här om dagen om jag höll med om att R8an, LMSen är världens vackraste bil. Vad svarar man på det?
-Ja, jo, den är väl fin.
En annan gäst frågade mig vilka av världens alla racebanor jag känner till.
Jag tänkte retsamt börja räkna på fingrarna men insåg snabbt att det bara var sorgligt. Det var inget brutalt uppvaknade precis men det fick mig en än gång att inse att jag inte hörde hemma här.
Fast det är en chans det här. En bra chans. En bra chans för en smart tjej. En smart tjej som skulle stå ut med att packa upp hjälmar i två månader. En bra chans för en nittonåring som för två månader skulle står ut. Bita ihop. För att sedan långsamt jobba sig upp till toppen. Det är en bra chans för en smart tjej. Men förmodligen inte för den här smarta tjejen. 

Men jag hatar att ge upp. Att kasta in handduken. Trilla av hästen och inte hoppa upp igen.
Men ge mig en anledning då. En simpel liten anledning. Det är allt jag ber om. Allt jag behöver.

Denice


Kommentarer
Postat av: mammsi

Lilla gull,

Om du känner dig värdelös, och att du inte utför något vettigt är det faktiskt en jättebra anledning att komma hem!! Du förlorar ditt självförtroende om du stannar, du vinner inte någonting på det. Älskar dej.

2010-06-15 @ 22:09:04
Postat av: moster

Hjärtat,

va inte så hård mot dej själv. Dra inga jämnförelser med att du skulle förlora. Det är ingen tävling, utan det handlar om ditt välbefinnande, så packa du väskan å kom hem.

Vi älskar dej humlan



pussar moster

2010-06-16 @ 10:20:48
Postat av: Carina

Håller med ovanstående... Du ska inte stanna kvar och må dåligt...Kom hem, du har ju testat detta, och det var inte din grej.

Stor KRAM till en av världens bästa tjejer!

2010-06-16 @ 13:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0