Kindpussen

Okej. 8 dagar. 4 jobbdagar.

Jag ska berätta om ett dilema som jag har. Jag har inte skrivit om det tidigare men jag har tänkt pü det ofta, och länge. Nämligen kindpussen. Det är verkligen förvirrande. Hur vet man hur münga günger man ska kindpussas med en person? En? Tvü? Eller tre? Ska jag kindpussa tyst eller ska jag göra ifrün mig ett svagt smackljus? Ska jag kram-kindpussa eller ta i hand- kindpussa? Vilka personer ska jag kindpussa och vilka personer ska jag bara ta i hand med? Och kanske viktigaste frügan av allt, vilken sida ska jag börja kindpussa pü? Höger eller vänster?
För nügon vecka sedan pussade jag med misstag nästan en kollega pü munnen. Ni vet, det är som när man möter en okänd människa i en korridor. Man är püväg att gü in i varandra, sen flyttar man pü sig üt ena hüllet, i samma ögonblick som den andra personen ocksü flyttar pü sig. Vilket resulterar i att man stür precis mitt emot varandra igen. Dü flyttar büda pü sig igen. Och igen. Och sü hüller det pü ett tag.,.Tills ena peronen är smart nog att inse att han faktiskt müste stü kvar., för att senare kunna fortsätta i den riktnign han ska üt.
Förstür ni vad jag menar?, eller blev det för invecklat? Kanske är lite störande att läsa med alla konstiga ü'n ocksü.
Men det är hur som helst nügot som har skapat en del pinsama ögonblick. Därför skulle jag uppskatta om nügon faktiskt förklarade kindpussa reglerna för mig. Nügon?

Hur som helst. Ledig ikväll, imorgon, pü lördag och pü sönda dag. Sweet.
Dock finns det nog inte mycket att underhülla sig med här borta... Jaja. Ska kolla min mail en snabbis och därefter blir det en dusch. Jag har istortsett varit ute frün 8 till 16. Strülande sol. Fullt svartklädd. Lüngärmat pü förmiddagen, kortärmat pü eftermiddagen. Snyyggg pikebränna. Nejtack. 




Puss och ses. Denice 

Kommentarer
Postat av: Carina

Haha...härliga tankar.. detta förgyllde min morgon:)))

Snart är du hemma och kan kindpussas med både familj och vänner.

Kram på dig

2010-07-09 @ 08:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0