Om du var jag

Hej bloggvänner.
Det är söndag och klockan har passerat halv sex. Tiden gür lüngsamt och till min (nästan) besvikelse sü blir det inge jobb ikväll. Allt är tydligen redan förberätt och det innebär att det är halv 8 nere i lobbyn imorgon som gäller istället.
Ikväll ska jag.. jag har ingen tokaning.. kanske fördriva tiden med att läsa ut min bok för förövrigt faktiskt är väldigt bra. Om du var jag heter den, rek. starkt, hehe.
Därefter en dusch, en film och sen suss. Hehe. Försöker sova sü mycket som möjligt sü tiden ska gü snabbare. Men jag känner hur överenergin exploderar i mig. Jag für ta ut det pü jobbet imorgon antar jag., hehe.
Förresten sü har jag percis insett en sak. Min packning, övervikten pü planet och allt det där oroar mig en del. Jag har för mycket grejjer och för lite plats helt enkelt. Sen plötsligt slog det mig. Jag har packat väskan 18 günger sen jag kom hit. 18 günger. Om jag lärt mig nügot här nere sü borde det väl trots alllt vara att packa en väska. Jag ska packa det bästa jag kan. Det bästa jag nügonsin gjort! Jag ska vika och platta till, lägga strumpor och deo i skorna, jag ska kasta duschkräm och balsam innnan jag ger mig av. Jag tror det kan gü! Det müste det göra.
Alla 18 ihoppackningar müste väl ha lärt mig nügot.


Jaja. Idag har jag ja inte gjort mycket alls, Peter plingade för ett tag sedan sü vi pratades vid ett tag, det var gossigt. Mamma ringde ocksü, och alex,., men det är istort sett den ända socialakontakt jag fütt idag. :) Vad gör man..., hehe....
Jaja. Nu ska jag gü till receptionen och klaga pü det düliga solariumt!
Puss och hej
Denice

Kommentarer
Postat av: Pappa

Nedan ser du vad det kostar om du vill resa med mer bagage än det du får ta med dig gratis. Kostnaden för övervikt är per enkel resa*. Priserna gäller då din resa startar med SAS, Blue1 eller Wideroe. Om du vet att du kommer att resa med övervikt ber vi dig anmäla detta innan avresa till SAS eller via din resebyrå, så att informationen kan läggas in i din bokning. Du betalar för ditt extra bagage på flygplatsen vid avresa.



Extra bagage Inrikes Europa Övriga världen

Economy/Economy Extra

Ett extra bagage på max 23 kg och max 158 cm €30.

Handbagaget får väga max 8 kg och ha måtten 55x40x23 cm.

2010-07-12 @ 10:34:04
Postat av: Anonym



DET BLIR BETYDLIGT BILLIGARE ATT BOKA IN VÄSKORNA PÅ

www.ryanair.com. CA 65EURO 1ST 20 KG + 1ST 15 KG

kostnad tillkommer inte för handbagaget.



Brittiska Pund/Euro eller motsvarande i lokal valuta) Bokat på www.ryanair.com Bokat via bokningskontor* eller flygplats

Brittiska Pund Euro Brittiska Pund Euro

Avgift för Internetincheckning - (debiteras inte på vissa kampanjerbjudanden) 5 £ 5 € 10 £ 10 €

Administrationsavgift - Ryanair kommer inte att ta ut en administrationsavgift av innehavare av MasteCard förbetalt kort.



Administrationsavgift - Per passagerare per flyg i enkel riktning. Denna avgift relaterar till kostnader förknippade med Ryanairs bokningssystem. 5 £ 5 € 5 £ 5 €

Avgift för prioriterad ombordstigning* - Per passagerare/flyg i en riktning 4 £ 4 € 5 £ 5 €

Avgift för att skriva ut boardingkortet på flygplatsen - n/a n/a 40 £ 40 €

Spädbarnsavgift - Per barn/flyg i en riktning (måste vara under 2 år vid både ut- och återresa) 20 £ 20 € 20 £ 20 €

Avgifter för incheckat bagage* - (Varje passagerare är tillåten att checka in upp till 2 väskor)



1:a väskan – (15kg tillåtelse) – per väska per flyg i enkel riktning



15 £



15 €



35 £



35 €

1:a väskan – (20kg tillåtelse) – per väska per flyg i enkel riktning 25 £ 25 € 45 £ 45 €

Högsäsongspris juli & augusti 30 £ 30 € 50 £ 50 €

2:a väskan – 15kg tillåtelse per väska per flyg i enkel riktning 35 £ 35 € 70 £ 70 €

Avgift för bagageövervikt - per kilo

Avgiften kan endast betalas hos biljettdisken på flygplatsen. Inte tillgängligt via Internet Inte tillgängligt via Internet 20 £ 20 €

Spädbarnsutrustning* (bilbarnstol/sittdyna/ resesäng) Avgift debiteras per föremål/ flyg i en riktning (en sittvagn kan medföras utan extra kostnad). Med en maxvikt på 20 kg per artikel 10 £ 10 € 20 £ 20 €

Sportutrustning* Avgiften debiteras per artikel per flyg i enkel riktning. Med en maxvikt på 20 kg per artikel.

Cyklar 30kg per artikel 40 £ 40 € 50 £ 50 €

Musikinstrument* Avgiften debiteras per artikel per envägsflygning. Med en maxvikt på 20 kg per artikel 40 £ 40 € 50 £ 50 €

Flygändringsavgift - Per passagerare/flyg i en riktning 35 £ 35 € 55 £ 55 €

Namnändringsavgift - Per passagerare 100 £ 100 € 150 £ 150 €





*Fram till 4 timmar innan din schemalagda avgång kan du köpa till incheckade väskor, prioriterad ombordstigning, sport- och spädbarnsutrustning samt musikinstrument på Internet, även om du redan har checkat in för din flygning.

2010-07-12 @ 16:43:54
Postat av: mammsi

Får jag ha bagageövervikt?



Passagerare som checkar in bagage som väger mer än den tilldelade vikten på 15 kg för incheckat bagage kommer att debiteras en bagageöverviktsavgift per kilo enligt gällande tariff. Observer att varje passagerare bara får betala för högst 2 incheckade väskor som väger högst 15 kilo vardera. (Klicka här för närmare bagageprisuppgifter).



Av hälso- och säkerhetsskäl tar Ryanair inte emot enskilda föremål som väger mer än 32 kilo eller med sammanlagda mått som överstiger 81 cm (höjd), 119 cm (bredd) och 119 cm (djup). Denna viktbegränsning gäller inte för transportmedel.



Om du planerar att resa med övervikt i bagaget, rekommenderar vi att du infinner dig på flygplatsen 2 timmar före avgång enligt tidtabell.



2010-07-12 @ 17:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0