Jag blev bara glad.

Kickade in på min kusins blogg nyss.
Detta var en text jag hittade. (Hoppas det är ok att jag publicerar den, Shan?)

''Min framtid är något jag tänker på dagligen. När man va liten tänke man ju, när jag blir stor vill jag bli de och de. Men nu när jag blivit äldre inser jag att jag vill jobba med något som betyder. Jag vill vara en förändring i folks vardagliga liv. Men frågan är hur vill jag förändra folks liv? Jo på ett positivt sätt så klart! Jag vill hjälpa fattiga barn, jag vill hjälpa ett par att planera deras perfekt brölopp som dom alltid kommer komma ihåg.  Eller bli en känd kläd designer. Jag vill bara förändra folks liv. Men vilken utbildning ska man välja? Men i alla fall när jag va liten ville jag bli delfin skötare. Skratta bäst ni vill. Men de va min drömm, sen ville jag bli polis ett tag för att de verkade coolt. Åh herregud, sen kanske när jag va 12-13 ville jag äga ett konditori. Där jag hade mysiga snälla anställda som jobbade och bakade goda kakor. Nu fyller jag 15 snart, 15. Liksom jag är bara 14, i en månad till. Men 15, betyder mycket. Tycker jag.. när jag blir stor,  vill ha ett bra jobb och en familj. Helst en familj. 2 barn och en man. Och skulle vi av någon anledning skiljas vill jag göra de när barnen är små, för då skadar det minst. Jag vet de själv.''


Jag blev bara glad. Det är roligt att se att vi är lika på det viset. Att vi båda vill göra något betydelsefullt för andra människor. 
Jag kan lova att jag inte tänkte så när jag varken var 14, 15 eller 16 år. Hon är bra smart min Shannon. 

http://annashan.blogg.se/


Denice


Kommentarer
Postat av: shan

Aw, hah älskar dej kusinen<3

2010-01-04 @ 15:33:27
URL: http://annashan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0