farligt eller inte?

Hej igen! :)

Tanken var ju att jag skulle lägga mig i sängen för att försöka sova någon timme och ta igen den förlorade sömnen från inatt. Men jag börjar läsa om ett väldigt omskivet ämne i media just nu Svininfluensan. Ni får säga och tycka precis vad ni vill, men jag tycker det är jätte läskigt. Självklart överdrivs de ju i media, men jag tror att de är bra för annars skulle nog jätte mångra strunta i att betala den där sprutan för 370 kronor eller vad dom brukar kosta och de spelar väll ingenroll egentligen för då är man ju bara dumsnål enligt mig iallafall. Idag stod de i expressen att en 38årig man dog sitt hem pga Svininfluensan. Då tycker jag att de är allvarligt, och de är några unga i sverigen som ligger på sjukhus och får hjälp med att andas. För vad jag förstått så verkar man få svårigheter att andas och jag har redan astma hm.

Tänk om jag inte bara har en förkylning, oh my tänk om emmelie drabbats av den hemska Svininfluensan?



svininfluensan är en luftvägsinfektion som i huvudsak drabbar grisar. så hur fick vi den? haha


Symptomer på Svininfluensan:
influensa, vilket innebär feber, muskel- och huvudvärk, hosta, frossa med mera.


Kan ju ta och informera er alla om att köpa handsprit och en handcreme eftersom händerna blir väldigt uttorkade och handsprit kommer att komma in på apoteket på fredag, alltså den 4 september.





Jag ska iallfall ta med mig denice och firat så dom kan vaccinera sig, denice behöver jaginte ens säga till tror jag hon gör de nog endå men alla kan ju inte vara som hon hehe.

EMMELIE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0