pepparkaksbåt typ

Helloj!

Jag har inte lust att skirva så mycket, men kan berätta att vi gjorde pepparkakshus igår, i början på kvällen och mot slutet fixade vi oss för utgång. Vi hade välidigt roligt.

Imorse ringde Emmelie mig, och strax där efter kom hon förbi för lite frukost. Vi åt snabbt och påbörjade pepparkaksbygget igen. Vi hann nämligen inte klart igår och eftersom alla bitar gick sönder eller blev brända i ungen höll vi nästan på att ge upp.

Tillslut, när vi insåg att det absolut inte gick att färdigställa vårat hus så ändrade vi allt helt och hållet. Vi gjorde nämligen en båt av husets bitar istället. Hur skjutton det gick till...
Jajaj.. Här kommer lite bilder

Seriösa som vi är gör vi en fin modell på huset innan vi börjar baka


Gullmathilda var också där

Justja,, vi sprayfärgade båten svart..


Ett skepp kommer lastat men en Godjul, eller hur varee?...black pearl kanske?


Håna inte våran båt, den blev fatktist så fin som den hade kunnat bli! Sen ser man inte så bra heller. :)



Jag har förövrigt inga bilder från senare på kvällen men kan tala om att det var jag, Julia, Mathilda,Jen, Mika och Alan som var ute..


puss och hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0