6 hela dagar sen ni hörde från mig

Hej! :)

Ja det var faktiskt 6 hela dagar sen jag blogga senast, shit alltså. Men det är såhär att jag har knappt varit hemma någonting och jag har inte haft min "blogg dator" med mig hem till hjärtis. haha jag tycker bara om att  blogga på min lilla mini pc.

Men vad har jag haft för mig då? I fredags jobbade jag på wiggos dagis och faktiskt på hans avdelning, synd att han inte var där. Jag började kl 9 och sluta kl 3, riktigt sköna tider. det värsta var att den ända jackan jag hade hos min käre pojkvän var min boomerang jacka så jag cyklar till jobbet och direkt när jag kommer så ska jag ta passet ute och det hade regnat hela jäkla dagen innan så alla barn lekte i den lilla sjö som kommit till på gården haha. Strax innan vi ska gå in så ber en liten pojke mig att bära honom, han var så blöt och så sandig. Tänkte jag måste helt enkelt bära upp honom, trotts att jag har min jacka för 4000 på mig och den är ju självklart  vit också haha. Kan säga att den måste kemtvättas, så vad lärde jag mig av detta? joooo jag ska aldrig mer jobba i min vita jacka haha. Har en svart ful gammal everestjacka som får bli min nya dagis jacka haha.

Efter detta cykla jag tillbaka tilll hjärtisen och sen somna jag en stund, efter de skjutsar han mig till marlene och vi åker till enköpings lasarett för att se om de var någon allvarligt med fisen "wiggo alltså" han har nämligen varit sjukiis!

efter det åkte vi hem till dom, åt tacos och sen kom hjärtis och han, jag, marlene och jörgen såg på idol och åt nybakad sockerkaka som jag gjort med mjölk.. muuums! Det var mysigt, sen åkte vi hem och jag la mig och sov..
Dagen efter hade vi en riktig seg dag, jag låg och kolla på film och firat satt vi datorn, sen tog vi en prommis ner till min bror som lagade egen potatisgratäng med fläskfilé, jätte gott och min äldsta bror kom också förbi och åt. jätte mysigt jag tände ljus i hela lägenheten och gjorde myspys.

Efter det skjutsade min äldsta bror victor hem firat och mig till denice mamma, där var hennes mamma och peder, nisses mormor bibbi, jennilee, mika och nisse såklart. Vi hade det jätte trevligt, vi spelade vem vill bli miljonär jag och mika var i samma lag vi var duktigast tycker jag och nisse och bibbi förlora tyvär hehe!


Jag stannade faktiskt ända till kl 3 på natten och sen gick jag och mötte firat, jag hade ingenaning om var han var och han svarade inte på mobilen visste bara att jag skulle gå mot kyrkcentrum och där stod han i backen, lagomt berusad haha. jag var ju skit arg eftersom att han inte sagt vart han var och eftersom han hela tiden sa va i telefonen, det är ifs min mobil som är trasig så jag kunde inte bli sur på han. Så jag var sur på honom och så börja han berätta om sin kväll vad han gjort och vart han varit. Sen var han så gossig så jag kunde inte vara arg på honom längre, påvägen hem mötte vi becca och daniella och dom stannar med bilen så står jag och pratar med dom, 2 sekunder senare så sitter firat i baksätet och tog då förgivet att becca skulle köra hem oss, vilket hon gjorde hehe tack!


På söndagen åkte vi till kista, åt och gick runt och kolla på lite saker, vi var båda så sjukt trötta.. Vi gick och köpte biljetter till filmen 2012, men när vi insåg att våra platser sög och bion inte började förens 1½ timme så lämna vi tillbaka biljetterna och åkte hem. Så ladda vi ner paranormal activity och åt godis, den var faktiskt bra. Sjukt att den bara kostade typ 50 000 och spelades in på en vecka, den var dock läskig också jag vågade inte ens gå på toaletten själv efteråt haha!

ur en scen på filmen..


Förresten jag fick hem guldbonus från h&m jag har i år handlat för 9499 kronor och handlar man för 10 000 får man 500:- av dom. Okej jag hade 500 kvar att handla för kunde dom inte informerat mig om detta när jag ringde dit förra veckan, tack tack! så nu fick jag bara 250:- skit dåligt, blev lite ledsen i ögat då.



Igår ringde sanna mig på förmiddagen och fråga om jag skulle med henne och träffa cissi, så mot kvällen åkte vi 3 och fikade och pratade. Jag kände cissis underbara lilla bebis i magen sparka hur många gånger som helst och jag blev alldeles tårögd. Man kan nästan tro att de är jag ochsanna som är mamman vi längtar hur mycket som helst haha.

Så idag då? Jo jag kom hem för en timme sen, pappa kommer nog också vilken sekund som helst. Jag har städat hans lilla sovrum och bäddat om i hans säng. Började julstäda och göra i ordning i hans rum redan idag, så jag slipper göra så mycket i helgen:)

Håller även på att tvätta en maskin och ska snart börja laga mat, jag ska laga tacopaj idag..
Så nu ska jag dammsuga klart här hemma och sedan börja med pajen. Det blev ett långt inlägg och jag ber om ursäkt för att jag inte kikat in här tidigare, ni får alla ha en jätte trevlig kväll så hörs vi. Kanske tar en bild på min paj om den blir lyckad höhö!

juste om 3 veckor sitter vi och packar våra väskor för fullt! :D




TTYL EMMELIE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0