Kärlek och sånt

Godkväll foxy!

Idag följde jag med mamma och peder till Jakobsbergscentrum. Jag köpte ett par solglasögon och en isblå tygros. Söttisött!
Nu sitter jag hemma och inte gör så mycket,  Johanna var här och kollade på film lite tidigare och nu är väl tanken att jag antingen ska börja plugga eller hoppa i säng. Dessvärre tror jag inte att det något av de. Har ingen lust att plugga och trots att jag är supertrött känns det konstigt att gå och sussa innan 24.00 på en lördag. Pratade med Emmelie för ett tag sedan, ville att hon skulle komma hit så vi kunde spela spel men hon var en tråkis as usual..

Jag tänkte på en sak.. Jag och Emmelie är fruktansvärt olika när det gäller killar. Jag skulle nog vilja säga att Emmelie är en typiskt förhållande-tjej medans jag är en typiskt singel-tjej. Emmelie har absolut inte lätt för att bli kär i någon kille men jämfört med mig har hon det. Jag har aldrig någonsin varit sådär riktigt kär och innan det ens blir seriöst svalnar känslorna och allt fuckar sig. På fyllan skulle Emmelie aldrig kunna hålla på med någon medans jag känner lite '' det som händer på fyllan har aldrig hänt''.. eller okej, inte rikgit men lite så är det nog.. fyllegrejjer betyder oftast inget liksom.. Jaja.. hur som helst, när Emmelie ringde mig imorse sa hon: Ååh, det skulle vara så mycket lättare om jag var som du, inte var kär och sånt..
Det fick mig att fundera lite., fore real.. förhållanden går upp och ner hela tiden och eftersom man påverkas så mycket när det är bra såsom när det är dåligt så måste väl hon vara med ledsen än vad jag är, Glad också givetvis. 
Men då undrar jag nu..  Är det bättre att må super bra vissa dagar och helt botten andra eller är det bättre att bara vara halvglad hela tiden. Inte må toppen och inte må botten,, bara ett mellanläge eller nått sådant. Självklart är det inte så jag känner,. för jag har mina bra och mina dåliga dagar, jag också,. men om man bortser från allt det. Om varje människa fick välja själv, ett liv med eller utan känslor., hur skulle det bli? ,. Givetvis tror jag inte så många skulle välja att vara helt utan känslor men ändå, om man tänker efter, visst hade det varit lättare att aldrig bry sig ibland. I don't give a shit liksom.  Ja, jag vet inte rikigt och skitsamma,, I give a shit men inte just nu för nu blire en film sen suss.




Godnatt på er och må så gott.



XX Denice




Fyll inte ditt liv med dagar, fyll dina dagar med liv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0