Jobb och hosta = misslyckat

Godkväll!

Jag kom precis hem från jobbet, super skönt med en tidig kväll för en gång skull. Det var precis vad jag behövde. Däremot tror jag inte riktigt att jag är tillräckligt kry för att jobba. Jag fick en lätt hostattack idag precis när vi fat-serverade. Jag började hosta redan innan jag kom fram med maten till gästerna och det är ju inge vidare trevligt att hosta rakt i maten så jag försökte desperat vrida mig så långt ifrån fatet som möjligt. Väl framme vid bordet gav jag första gästen mat. Jag kännde mer och mer hur det börjar klia i halsen och hur hostan vällde fram. Ju mer jag försökte hålla det inne desto mer tårögd blev jag. Jag hann servera en person till innan jag gjort ett x antal kvälningsljud och tillslut sprang jag däridfrån röd som en tomat i ansiktet. Stackars mina gäster alltså. Eftersom min talförmåga inte fungerade så bra just då lämnade jag dessutom bordet utan ett ljud, ja inte mer än kvälningsljuden då, vill säga. Usch haha! Till min lättnad mötte jag Jennilee halvägs in till köket. Jag slängde över fatet till henne och klämmde ur mig att hon skulle servera klart. Jag fortsatte in till köket där jag äntligen kunnde hosta ut, dricka vatten osv.. När jag väl kännde mig lite bättre letade jag upp Jennilee och när jag frågade hur det gick svarade hon att gästerna inte förstog någonting. De hade bara frågat lite oroligt hur Jennilee hade mått.  Alltså hade de inte alls lagt märke till att de var en annan servitris som kom med deras mat. Lite roligt, de trodde att jag desperat sprang därifrån för att sedan komma tillbaka en halv minut senare. Glad och allert som om inget hade hänt. Haha..
Jaja,, det gick ju tillslut bra ändå.

Nu ska jag ta och hoppa in i duschen,. sedan blir det plugg. Måste göra klart projektarbetet. Ska ju tametusan vara inlämmnat imorgon.. Kört..


Godnatt och puss på er
Denice





Förresten!.. hur blir det med norrland, måste bestämma mig tills på söndag. Är du säker på att du inte kan semlan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0