Jag i ett nötskal

Okej, det jag kommer berätta nu kommer att låta mindre intelligent men whatever, jag berättar ändå.

Som endel kanske vet så har jag lösnaglar, det är Andrea som fixar dem och åh vad fina dom är. Hon är så duktig hon., dock har jag en tendens att göra grejjer så naglarna råkar spricka., ni vet, gelén spricker mitt över nageln men nageln går ändå inte av. .Så för att försäkra mig om att de verkligen håller så brukar jag limma över nageln med pappas superlim. Alltså inte typ klister utan verkligen lim. Det stelnar typ på mindre än en sekund. Hur som helst. Jag limmade två av mina naglar idag, och för att känna att det verkligen hade torkat drog jag nageln över läppen. Oj, där gjorde jag det fösta misstaget.
Därefter trycker jag läpparna mot varandra. Andra misstaget. Jag upptäckte direkt att läpparna var påväg att limmas fast så jag öppnar munnen.
Eftersom jag känner att jag har lite lim på överläppen tar jag min nagelfil. Hm, vad tänkte hon göra med den undrar ni nog nu.. Jo, fila bort limmet såklart! Tredje misstaget.
Men det fungerar faktiskt, eller ja.. lite försvann iallafall. Dock blev jag mest röd precis ovanför läppen. Jaja, skitsamma, det försvinner säkert över natten tänkte jag och la inte någon större energi på det.
Jag har precis sett på film och nu när jag gick upp för att borsta tänderna upptäckte jag till min fasa förskräckelse att min överläpp var snullen. Okej, jag skulle överdriva om jag sa att den var jätte svullen men tro mig, det syns. Haha.
Om inte svullnaden försvinner över natten så kan ni ju fethajja att det inte blir någon tripp till Uppsala för mig imorgon..


Jajaa. dags att sova nu.


Be för mig och mina läppar inatt vettja :)

Denice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0