Film och böcker



Emmelie skrev om I taket lyser stjärnorna och jag tänkte faktiskt också ta och kommentera den. Jag har inte sett filmen ännu men oj vad jag älskade boken. Jag grät som ett litet barn, den var så himla berörande. Jag har verkligen längtat efter filmen och jag hoppas inte att jag blir besviken när jag ser den. Alla säger ju att böcker oftast är bättre än filmer.. Förövrigr så är det nog första gången jag läser en bok innan jag ser den som film så det är ju bra. Sen har jag svårt att läsa en bok när jag redan har sett den som film, det  känns liksom som om jag redan vet hela handligen och då känns det onödigt att lägga ner så mycket tid på det. Just nu håller jag på att läsa Djävulen bär prada och det har jag gjort sedan några månader tillbaka, det går väldigt segt. Jag vet ju hur skiten börjar, det bra och dåliga som händer och hur allt slutar. What's the point liksom? Att se I taket lyser stjärnorna som film känns dock som en självklarhet. Undra varför.. Hm..


Denice


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0