Dagen och lite sånt

Godmorgon gullungar


Jag vakande egentligen redan vid halv 10 så det är kanske vid senaste laget att säga godmorgon idag faktiskt. Jag sov hos mamma inatt och det blir så fruktansvärt ljust på mornarna, vilket är lite jobbigt med tanke på att att jag har en mörkläggningsgardin i mitt rum.
Hur som helst, tanken var att vi skulle åka in till stan och gå på museum idag. Det hade varit mysigt men jag sköt upp det till morgondagen istället. Jag ska nämligen fika med tjejerna klockan tre idag. En del av dem har varit på Rhodos i en vecka så dels har jag inte sett dem på ett tag och dels vill jag såklart veta hur resan har varit.

Förövrigt. Jag kollade upp det där med au pair igår. Tanken är att jag ska åka och jobba som au pair om ett halvår eller något sådant. Jag vet egentligen inte om jag är redo om ett halvår, 6 månader går ju så galet fort och vipps ska jag bo utomlands i 6 eller 12 månader. När jag läste om det blev jag däremot extremt sugen på att åka. Jag läste om en familj som bodde i California, de hade två döttrar som red så au pairen skulle få tillbringa mycket tid stallet. Det hade ju varit toppen! Det också vanligt att man pluggar under tiden, vanligtvis 3 eller 6 timmar i veckan, precis vad jag behöver.. Sen skulle jag även vilja lära mig surfa när jag åker iväg. Jag ska nog anpassa resan efter surfvänliga ställen tror jag.

Jajaaaa. Nu väntar duschen, därefter ska jag kila hem till pappa.




D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0