Pengar kan inte köpa lycka

Nu mina kära vänner ska jag strax hoppa i säng. Blev inte så sent som jag väntade mig. Det var suuuper skönt! Behövde varken göra gången eller damsuga.., snacka om att det gick fort!  Dock ryktas det om att onsdagkväll blir äckligt jobbig. Vi kan tydligen förvänta oss att vi får jobba tills klockan fem på morgonen., och jag börjar skolan kvart över åtta. Det kan ni ju fet glömma! När jag börjar skolan klockan åtta så går jag upp klockan sex. En timma sömn. Ej okej!
Jaja iallafall.. idag på jobbet pratade vi om uttrycket ''pengar gör dig inte lycklig'' Oj, vilken diskussiondet blev!
En del ansåg att det stämde helt och hållet. Har man obegränsat med pengar så saknar man tillslut drömmar. Eftrsom man kommer kunna köpa allt man vill ha finns det inget som man kan önska sig. Andra tyckte att obegränsat med pengar är lika med ett liv utan problem.  Man behöver ju aldrig oroa sig för att inte ha råd. Man kan shoppa hur mycket man vill, och få allt man vill ha. Hur kan man inte bli lycklig av det? Jag har såklart också en åsikt. Samtidigt som jag också tror att drömmar och önskningar på nått sätt försvinner så är det ju så att varje gång jag får min lön blir jag glad. Jag åker in till stan och shoppar och självklart gör det mig lite lyckligare. Dock tror jag inte att jag skulle vara en lyckligare människa om jag var miljonär. Jag menar.. jag skulle fortfarande ha problem, jag skulle fortfarande vara på topphumör vissa dagar och må helt botten andra. Oavsätt hur jag lever så kommer det alltid finnas perioder där jag mår dåligt. Livet går upp och ner för alla människor. Oavsätt om mitt problem är att jag har ett litet bråk med min pojkvän eller om jag går runt och oroar mig för att mina pengar ska räcka till mat och hyran så mår jag lika dåligt. Tror alltså inte på att pengar gör en människa lyckligare. Antar att de flesta inte riktigt håller med mig men det spelar ingen roll seeerrniiii

Lite tankar såådär ;)
Nu är det sovdags för mig. Klockan ringer ju trots allt 6 imorgon.. :/ 

Sweeet dreeams  / Denice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0