äntligen, våran resa i 7 delar

Våran resa i 7 olika delar.

dagen innan:
Vi planerar att lägga oss i tid, vilket vi båda gjorde, men efter 2 timmar kan firat inte längre sova så han sätter sig vid datorn och jag fortsätter sova tills de att klockan ska ringá kl 04:00. Klockan 04:30 väcker firat mig och säger att han glömt bort tiden och vi hörde inte klockan ringa eftersom att jag haft larmet på vibration på en kudde på golvet smart Emmelie.

Vi har nu alltså 15 minuter på oss att göra oss klara för att åka till arlanda, jag hoppade nästan upp ur sängen och sen satt jag och åt mackor med firats mamma kl halv 4 på morgonen. Väl på arlanda ska firat ta ut pengar men de står att de är fel kod, han har 1 försök kvar på sig hur ska detta gå? Han ringer sin mamma eftersom de var hennes kort som han lånat och hon inser att hon gett han fel kod. Efter att vi checkat in går vi och äter frukost, en mycket dyr frukost må jag säga. Sen går vi på planet och vi får faktiskt sköna platser, näst längst bak. Det var en mycket lång och plågsam flygresa faktiskt, de var trångt och de tog över 6 timmar att åka.




dag 1: Väl framme på flygplatsen i gran canaria så säger julia att vi ska hämta våra väskor på fel ställe haha, och firat och en annan familj hade exakt likadana väskor och de kunde gått mycket illa om vi inte skulle hamnat precis bredvid dom, sjukt. Vi tar bussen till puerto rico och jag tycker de är så hemskt att de är så mörkt och mycket skräp överallt, jag skulle bara vilja städa upp här haha. Väl i puerto rico, de var jätte vackert, de ligger som i en dal. Med massor, då menar jag verkligen massor av vita hotell på bergen. Vi checkar in och går in på våra rum, gör oss lite hemmastadda och sen går vi för att handla. Det regna den dagen vi kom, vilket var lite trist. Ska jag vara helt ärlig så minns jag inte så mycket av den första dagen, vi gick tillbaka duscha och fixa oss lite sen gick vi till en restaurang och åt eller jag åt inte för var inte hungrig, förresten fick man typ sodastream cola där. Synd att jag inte minns namnet för då vet jag vad jag inte hade rekommenderat.Sen gick vi nog faktiskt och la oss.



dag 2: dagen efter ställde vi klockan mycket tidigt och de roliga är att vi trodde att vi gick efter lokaltid de 2 första dagarna men i själva verket hade vi använt oss av svensk tid hahah. Vi gick sedan in till stan, en jätte mysig väg som går längst kusten, vi kallar den själva för kustvägen och vi kom sedan in till de som är puerto ricos stad, mysigt även där. Tanken var att lägga sig på stranden men de var ingen höjdare där, så vi gick och tog en drink allihopa inne i själva stan. Undrar hur denna bartendern tänkte för min och julias drink bestod av 80% sprit och resten lite ananas juice. Sen åkte vi hem till hotellet och låg vid poolen och sola och de var då jag som tog semesterns första dopp (stolt) Sen gick vi återigen upp och duscha och fixa oss och sen tog vi taxi in till stan och åt på en kinesisk restaurang vid namn si senore ( eller hur de stavas) rekommenderar faktiskt inte de stället heller, väldigt konstig mat men de var rätt billigt. Efter de gick vi till en bar och tog oss en varsin drink igen och dom bjöd oss på 4 tequila också. Ni förstår att varenda jäkla bar eller restaurang bjuder på minst i varsin shot eller drink, good shit! Nu gick vi åter igen och la oss.

 

dag 3: Nästa morgon åkte vi till en strand som låg någon km bort vid namn alfi eller något sånt, de var lite finare och lite bättre haha vi låg och sola men med lite olja på kroppen och en hel sandstrand så blev man bara irriterad över vilken peeling man skapat. Så jag och jullan gick och köpte lite glass till oss och killarna, sen gick vi alla 4 runt och tittade där borta och sen tog vi taxi hem, låg i poolen igen. Men nu badade även firat och julia i för sig enbart för att få bort all äcklig sand på kroppen.

vi låg och åt chips, drack vatten och hade de mysigt. idag åt vi också på julia och martins balkong för att spara några ören. vi gjorde kycklingwook som inte blev allt för lyckad, men vet ju inte vad man kan köpa och inte köpa där borta. efter de gick jag och la mig en stund och sen gick vi och spelade lite i en liten spelhall.

nu skriver jag hemifrån.

dag4:
denna dag åkte vi ut på våran ända utflykt som blev en mardröm, vi hade längtat efter detta ända sen vi kom, vi skulle åka ut på en delfinutflykt och få se delfiner, skölpaddor och späckhuggare. woooow. Detta blev en nerspydd resa, till en början var de riktigt nice. stora vågor jätte fint väder, men efter 1½ timme av stora vågor började man må lite väl dåligt. Jag och julia klarade oss från att spy men de gjorde inte vissa andra på den resan och då menar jag inte killarna utan andra personer som var med. Vi såg inte heller någon delfin, sköldpadda eller någon späckhuggare. vi betalade alltså 1000 :- helt i  onödan. när vi väl var i land, så gick vi och åt lunch och efter de gick vi runt lite på stan.

sen åkte vi hem fixa oss, spela minigolf som martin vann på och sen åkte vi och åt på vårat favorit ställe som jag dock inte minns namnet på. men de var bra mat och super personal, man fick även en irish coffey efteråt som bestod av minst 60 % sprit, martin tog sin egen och julias och vi andra drack upp våra men de var icke gott. Vi märkte att killarna verkade vara lite smått på g denna kväll och visste då att detta skulle kunna bli kul. Vi gick sedan till samma bar som vi var på andra dagen, där beställde vi in lite allt möjligt och fick precis som första gången 4 shottar tequila. Efter att gått runt lite så åkte vi hem kl var kanske 1 så inte speciellt sent den dagen heller, men man orkar inte vara uppe så länge pga att man vaknar väldigt tidigt.




dag 5:

denna dag tror jag faktiskt vi tog lite sovmorgon, och vi gick nog till stan denna dag också och åt glass och kolla runt lite i butikerna. Sen åkte vi hem, sov en stund och hade sedan spelkväll nere i stan, julia och martin spelade minigolf igen och jag och firat spela spelhall och gick då in på internet för första gången haha. Sen åkte vi hem igen och sov.

Dag 6: inte jätte bra väder denna dag, martin och julia gick iväg på långpromenad medan jag och firat gick till stan för att köpa dom sista julklapparna och byta en hårmassage grej som gått sönder. Sen gick vi runt och leta efter någon som gav massage vi ville ha massage men vi hittade inget ställe till rimligt pris och de vi hittade hade inga tider. Vi åkte nu hem alla fixa sig återigen och vi åkte till stan för sista gången, jag åt väldigt god mat denna kväll. panerad fisk med bakad potatis, sen till efterrätt åt vi alla något gott vi ville lyxa till den näst sista dagen. efter de gick julia och red tjur haha..

Dag 7: våran näst sista dag att göra någonting på, blev min älskling sjuk. Han hade blivit matförgiftad där jag själv tyckte att maten var bra. det var jätte synd om han, så jag var kvar med han hela dagen på hotellet och tog hand om honom. Julia och martin var ute och tog vara på den sista dag dom hade. På kvällen gick vi till ett ställe i närheten av hotellet och åt men varken jag eller firat hade någon större aptit, jag fick väll typ för mig att jag själv också var sjuk, vilket jag dock inte var. Det blev en tidig kväll för morgonen efter skulle vi ju åka hem.

orkar inte berätta så mycket nu, firat vill att vi går ut och de vill nog faktiskt jag också.
Berättar om min julafton senare idag eller imorgon.

Våran resa var iallfall helt underbar och julia och martin var ett perfekt sällskap, försöker fixa med bilderna på face men de krånglar lite.

Hoppas ni alla får en underbar dag, så hörs vi!

PUSS EMMELIE

orkar inte lägga upp mer bilder heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0