Ska vi prata storbloggare?

Hm. Givetvis har jag också en åsikt vad gäller en av de största svenska bloggarna. Till skillnad från Emmelie så läser jag faktiskt Kissies blogg då och då. Jag läser den för att det är underhållande. Jag skrattar åt många av hennes inlägg, bilder samt videobloggar för en hel del av detta är faktiskt pinsamt. Jag tror de flesta av hennes läsare håller med mig om det. Däremot läste jag en interljuv med henne här om dagen. Hon beskrev Kissie som en karaktär i bloggen medans Alexandra Nilsson som hon egentligen heter är helt annorlunda i verkliga livet. Jag tror att Alexandra började blogga under fjortisperioden. Hon provicerade människor i sin blogg och märkte att det gav henne många läsare. Många läsare ledde i sin tur till att hon började få betalt för bloggen. Nu sisådär två- tre år senare har hon mognat till sig men har svårt att bryta och ta bort fjortisstilen på bloggen. Det är ju för sjutton det hon tjänar pengar på! Kissie har idag fler läsare än Blondinbella och om Kissie plötsligt skulle bli snäll, peppande samt en bra förebild finns det ju ingen anledning för hennes läsare att försätta följa bloggen. Hon skriver dessutom ofta i hennes blogg hur olik hon själv, det vill säga Alexandra är från ''Kissie''. Jag tror att hon gör det för att uppmärksamma människor då och då att det inte alls är så ytligt egentligen.
Fast sen måste jag ju tillägga att jag aldrig någonsin träffat Alexandra och därför har jag ingen aning om hur hon är som person. Hennes gråblonda hår och fejkläppar talar ju dessvärre emot henne men jag vill verkligen tro att hon i själva verket är en vettig och smart människa.


Kissies.se



Fast sen, om Kissie bara är en karakträr så kan man ju fråga sig hur mycket Alexandra är villig att göra för pengar och uppmärksamhet..


Denice


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0