Idag mår jag bättre

Hej!
Idag mår jag mycket bättre, inge feber alls och huvudverken har gått ner betydligt. Dock släpper mamma varken iväg mig till jobber eller skolan förens jag är 100% frisk. Det har höllt på så länge nu och då är det väl lika bra så det sjuka inte kommer tillbaka om några dagar igen. Det dryga är att jag inte kommer få gå på studetfesten. Det gjorde mamma minsan klart för mig tidigare idag. Haha. Är inte jag 18 år och har rätt att bestämma över mig själv? Tydligen inte.
Jaja. Energin har verkligen kommit tillbaka iallafall. Känns bra, allt blir så mycket roligare då.

Nu sitter jag hemma hos mamma och kollar på vänner. Mamma klagar högljutt hur dåligt det är. Hon säger att jag blir ointelligent av det. Dock läste jag i Cosmopolitan idag att man faktiskt blir roligare själv av att se roliga filmer och serier.
De senaste dagarna har jag till största del legat framför tvn och haft feman påslagen. För er som inte vet det så går det massa olika komediserier typ hela tiden och ja, just nu kan nog erkänna att jag håller med mamma. (trots att jag protesterade och sa emot henne) Men faktiskt, det känns som att man kanske blir lite ointelligent efter tillräckligt lång tid. Eller så är jag bara väldigt ointelligent som faktiskt tror att det kan vara så. Men då skyller jag ju på att jag har blivit ointelligent på grund av alla serier jag sett de senaste dagarna., och då har jag ju rätt i det jag säger, och alltså är jag inte ointelligent. Intressant resonemang va? Hehe..

Mamma gör lite påskfint i lägenheten. Vi har varit och plockat björkris och videung. Sedan har hon delat upp de i två vita vaser och satt i fjädrar och påskäggsgrejjer. Björkriset i ena vasen är dekorerat i vitt, rött och gult, och den and i rosa och lila. Finis..

Förresten, jag klippte av alla mina naglar idag. Fem stycken hade redan gått av och det såg inte så fint ut. Tror jag ska vänta med att göra nya några veckor och när jag väl gör om dem ska jag hålla de korta.


Nu ska jag sluta, hörs senare.


Längtar till sommaren!

Denice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0