Jag älskar hästar

Vet ni? Jag älskar hästar, det har jag alltid gjort! och jag saknar att rida. Jag saknar lukterna, goskissarna och stallkläderna. Jag saknar till och med att frysa i stallet och alla äckliga spindlar. Just nu vet jag inte hur jag ska få ihop tiden så jag ska hinna med hästarna,min dag är vanligtvis så hektisk att jag knappt hinner med någon egentid alls känns det som. Fast jag bryr mig inte, jag mår bra av att rida och från och med imorgon ska jag rida igen. Jag vet inte hur men jag bara ska det.  Egentligen är det ganska konstigt att jag har klarar mig i nästan två månader utan hästarna.
Anledningen till att jag inte rider just nu är för att tiden inte räckte till men det är nog inte bara därför, för sanningen är att man själv bestämmer vad man fyller sin tid med. Alltså kan jag rida om jag bara vill det.
Men de senaste åren har jag inte ridit för att jag älskar att rida, jag har ridit för att jag ville utvecklas, för att bli bättre. Frågan är bara hur man kan bli bättre på något om man inte längre brinner för det.  Fast det är ju iof det jag gör. Jag behövde nog bara några hästlösa veckor som påminde mig om det. Men hur som helst, nu vet ni, jag älskar hästar


  

/ nis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0