Skorna





Jag vet, man ser inte så bra men det är iaf de här skorna jag menade, de som är försörda,.. eller ska jag säga var förstörda. Ja, jag lyckades rädda dem! Men det tog ett bra tag kan jag lova. Först ett dygn i frysen i hopp om att allt stearin skulle stelna så jag kunde ''skala'' av det Eftersom stearinet förtarande var mjukt så fick det vara ett till dygn i frysen.. Inga större framsteg.. så jag började dra av steariner med en kniv. Försikigt så att inte mockan skulle föstöras såklart. Allt gick inte bort och kände att jag inte kunde göra så mycket mer än så. Men då kom pappa med den billjanta ideén.- Hälla kokhett vatten på dem. Visst mocka försörs av vatten men det var väl värt ett försök. Sagt och gjort. All sterarin försvann, och mockan klarade sig finfint! Torkade de bara ordentligt så nu ser de ut som nya :) De ni!! 


/ nis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0