Barnvakt

Godmorgon eller god förmiddag blir de för mig idag, har redan varit uppe flera timmar och hunnit med massa saker. Nämligen så att jag är barnvakt åt min kusin och gudbarn, känns lite extra bra när jag får säga gudbarn de är ju faktiskt ganska stor enligt mig. Tro mig man blir rörd när man får förfrågan om att bli de. Nu sovet hon iallfall och kommer nog sova ungefär 2 timmar till, så jag har precis passat på att duscha. Ska snart ner för att städa åt moster, då blir hon nog glad. Hon är på någon hundträff nu, vilket inte var så jätte lockande tycker jag. Men jag skulle definitivt behöva komma ut en sväng, har nämligen suttit inne hela gårdagen och lär väll bli så idag också. Men de har kommit ganska mycket snö här så måste säga att de känns lockande att klä på sig varma kläder ta med mig Thea och vagnen och ta oss en prommis. Ja så får de nog bli när hon vaknat och fått i sig lite mat. Åh det är så mysigt med småbarn, hon skrattar mest hela tiden och har 2 små tänder. Ska försöka ge dom så mycket tid som möjligt nu när jag väl är uppe. Vore ju hemskt om hon inte ska känna igen mig när vi ska ses!

Hur som helst, nu blir de ner och städa undan lite leksaker och rensa diskbänken. Kanske blir ett gossip girl avsnitt inann. Sen kommer jag nog ta och mysa lite med hundarna och valparna som snart är 5 veckor, så gulliga!

Bilden är ungefär 1½ år gammal på min äldsta kusin Lova



Hoppas ni får en jätte bra dag.
XO XO Emmelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0