Julafton

Godkväll, eller godnatt kanske jag ska säga?.
Jag övervägde nyss om jag skulle blogga eller om jag skulle hoppa i säng. Orkar egentligen inte blogga men fick bli så ändå. 
Så hur har min jul varit då?

Onsdagmorgoen började med att klockan ringe 6 på morgonen. Jag fixade mig och klockan 7 gick vi över till Nina. Usch vad trött jag var., men tro mig det var mysis. Tomten kom och delade ut lite julklappar och efter det fikade vi lussebullar och drack kaffe. Runt 9 tiden gick vi hem till Bitte igen. Jag gick faktist och la mig och sussade en stund till. Klockan 11 åkte jag och pappa till Åhlens för att köpa tre julklappar till leken vi skulle leka senare på kvällen.
Klockan 12 var vi tillbaka och då skulle vi äta dopp i grytan. Jag åt såklart inget men det var mysigt ändå.  Efter maten sov jag lite till. Haha, jag var väldigt trött.
Klockan 6 på eftermiddan gick vi till Nina igen. Tomten kom på besök även då, och efter vi öppnat våra julisar åt vi mat., köttbullar och sånt. Haha, det var lite roligt faktist. Jannie som är nio år gammal bad mig följa med ut till köket för att kolla på något. Så jag reste mig upp och tog med mig min tallrik. Då säger Jannie
- Du behöver inte ta med dig tallriken.
- Men jag tänkte ta lite mer mat..
Hon tittar lite konstigt på mig, rycker på axlarna och säger
- Jaha, då tar väl jag också lite mer mat så du slipper skämmas för du äter så mycket.. 
Sen tar hon tallriken och går in till köket.
Haha, fy vad jag skrattade!, och jag som inte ens tyckte att jag ätit mycket.

När vi ätit klart så dansade vi runt granen och runt huset. Inget vi brukar göra men det var rätt roligt faktist.
Efter det lekte vi en julklapps lek. Den funkade så att alla barn köpte en julklapp och de vuxna köpte två stycken. De skulle kosta ca 100 kr. Sen slog en person ett nummer på tärningen och då gällde det för alla personer som var med i spelet att få samma rummer. Fick man det rummret så fick man välja en av julklapparna. När alla julklapparna var tagna bestämmde vi ett nytt nummer. Sen ställde en person klockan på en viss tid som ingen annan visste om.
Då gällde det att få det nya nummret på tärningen och fick man det så fick man tjuva juklapparna från de andra personera. Förstår ni vad jag menar? Det kanke blev lite rörigt..
Dock måste jag säga att det var rikgit roligt. När spelet var klart fick man såklart byta julklapparna med varandra.

Nu orkar jag inte blogga mer, slänger bara in ett par bilder från julafton.

 okej, det funkar inte att lägga upp bilder just nu. Jag fixar det imorgon istället..
Godnatt gullisar  pussis
// Denice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0